Cliëntadviseur

Word je gedreven door waarde toe te voegen aan de zorg in onze woonzorglocaties? Heb jij affiniteit met ouderenzorg, ben je adviesvaardig en communicatief sterk?  
Dan zoeken wij jou!

Voor het rayon Intramuraal zijn wij zo spoedig mogelijk op zoek naar een Cliëntadviseur voor 20 - 24 uur per week.

Als Cliëntadviseur heb je een adviserende en coördinerende rol bij de begeleiding van onze cliënten en hun naasten. Je biedt ondersteuning bij hulpvragen en problemen die zich voordoen rondom aanmelding, opname, verblijf en ontslag.

Waar ga je werken
Als Cliëntadviseur kom je te werken in het rayon Intramuraal. Intramuraal biedt zorg aan cliënten die wonen in één van de 9 locaties in de provincie Drenthe. De kleinschalige woonzorglocaties zijn uniek, ze variëren van wonen aan de rand van een dorp tot in een stadse omgeving. Onze locaties hebben allemaal gemeen dat wij er persoonlijke zorg bieden. Standplaats voor deze functie is woonzorglocatie de Vierackers in Assen

Via deze link vind je meer informatie over onze woonzorglocaties: Woonzorglocaties Icare

Wat ga je doen?
Als cliëntadviseur heb je een belangrijke begeleidende en adviserende rol voor psychogeriatrische en somatische cliënten en hun relaties. Je ondersteunt hen bij hulpvragen en problemen die samenhangen met de aanmelding, opname, het verblijf en het ontslag. Daarbij werk je op een uniforme en efficiënte wijze aan relatiebeheer en wachtlijstbeheer en zorg je voor duidelijke communicatie richting de verschillende locaties. In deze functie ontvang je hiërarchisch leiding van de rayonmanager.

Je werkzaamheden bestaan uit het begeleiden en adviseren van cliënten en hun naasten binnen vooraf vastgestelde kaders, waarbij je jouw specifieke kennis en ervaring inzet tijdens de opname, het verblijf en het ontslagproces. Je coördineert en organiseert het volledige opnameproces en onderhoudt de daarbij behorende contacten. Op basis van het indicatiebesluit plaats je cliënten binnen de gestelde termijn en zorg je voor passende oplossingen.

Daarnaast heb je een consultfunctie bij herindicaties en ben je actief betrokken bij de voorbereiding en uitvoering van ontslagprocedures. Je bent verantwoordelijk voor het beheer van aanmeldingen en wachtlijsten, waarbij je werkt volgens vastgestelde protocollen en richtlijnen. In je werk signaleer je bijzonderheden en knelpunten en doe je verbetervoorstellen wanneer nodig. Verder bouw en onderhoud je contacten met cliënten en hun netwerk, collega’s en vertegenwoordigers van interne en externe organisaties. Daarbij vertegenwoordig je Icare op een professionele wijze.

Dit is wat wij je bieden
Om te beginnen bieden wij je een uitdagende, dynamische en afwisselende functie binnen een werkomgeving met gemotiveerde collega’s. Het is een functie voor 20 - 24  uur per week. De werkdagen worden in overleg afgestemd voor een goede balans tussen werk en privé.

De functie is ingedeeld in salarisschaal FWG 50 van de CAO VVT (Verpleging, Verzorging en Thuiszorg) en inschaling is afhankelijk van ervaring en opleiding.

Verder bieden wij je:

  • Een contract voor onbepaalde tijd;
  • Vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,33%;
  • Reiskostenvergoeding afhankelijk van het vervoersmiddel;
  • Een tablet en telefoon in bruikleen;
  • Pensioenopbouw bij het Pensioenfonds Zorg en Welzijn.

Wat neem je mee:

  • Een afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in een aan het werkveld gerelateerde richting.
  • Ervaring binnen de gezondheidszorg en affiniteit met de ouderenzorg.
  • Actuele kennis van de sociale kaart, relevante wet- en regelgeving en financieringsstromen zoals de WLZ, WMO en ZVW, en je begrijpt de maatschappelijke invloeden die daarop van invloed zijn.
  • Je werkt zelfstandig en methodisch, toont initiatief en beschikt over analyserend vermogen en vindingrijkheid. Daarbij ben je communicatief sterk – zowel verbaal, schriftelijk als non-verbaal.
  • Je bent nauwkeurig, opmerkzaam en stressbestendig, kwaliteiten die essentieel zijn bij het werken met een kwetsbare doelgroep.

Pak je kans
Ben je enthousiast geworden over deze vacature? We zien je reactie graag tegemoet! 

De eerste gesprekken zullen plaats vinden op donderdag 14 augustus.
 
Wil je inhoudelijk meer weten over de vacature? Neem dan contact op met Jolanda Tadema (Rayonmanager) via het secretariaat op te bereiken op 06-21855393. 

Wil je meer weten over de procedure van de vacature? Neem contact op met Servicedesk Mens en Arbeid via werkenbijicare@icare.nl of (0522) 27 32 10. 

Professionaliteit en betrouwbaarheid staan bij Icare hoog in het vaandel. Dit willen we jou als toekomstige medewerker, evenals onze klanten en collega’s, kunnen garanderen. Daarom screenen we onze medewerkers zorgvuldig, zodat we de beste zorg en ondersteuning kunnen bieden. Wil je meer weten over onze werkwijze en screening? Kijk dan hier voor meer informatie.

Solliciteer via de button “Solliciteer” onder aan deze vacature.  

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld

Solliciteer
Deel in jouw netwerk Deel op Facebook Deel op X Deel op LinkedIn Afdrukken Tip een vriend(in)
Nummer: 13087
Deadline:
Locatie: Assen
Functiegroep: Staf- en ondersteunende diensten
Dienstverband: Onbepaalde tijd
Opleidingsniveau: HBO
Salarisniveau: FWG 50 – max. € 4.659,42
Uren per week: 20 - 24